Re: Male biuro, a zabezpieczenie danych osobowych.

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Mon 16 Feb 2009 - 19:18:55 MET

  Jako że tematyka IMVHO pasuje do .prawo - FUT warning.

On Sat, 14 Feb 2009, ąćęłńóśźż wrote:

> A w praktyce bardzo malego biura - wspólnoty mieszkaniowej?

  Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie zabierasz się do sprawy
od ekhm... niewłaściwej strony.
  Czy to nie wynika z niezrozumienia, jak protesty taksówkarzy
"bo ja nie chcę podawać swojego adresu" :|

  Jakie dane osobowe, nie wyłączone z jawności na mocy ustawy
o ochronie danych osobowych, będą w tych dokumentach?

  Tak sobie przemyśliwuję...

- dane *właścicieli* lokali przecież są jawne. Każdy może sobie
  poczytać w jawnej części Księgi Wieczystej, z grubsza nie widać
  aby jakoś się różniły np. od danych przedsiębiorców; to, że
  np. w W-wie jest "modne" niepodawanie danych na szyldach
  przy drzwiach i przyciskach przy domofonach wiem, ale ze
  świadomością iż imię i nazwisko właściciela są w jawnych
  danych KW widocznie :> nie ma to wiele wspólnego

- danych ew. *klientów* wspólnoty, powiedzmy - najemców części
  wspólnych, będą się kwalifikowały do "danych nakazanych prawem",
  więc przykładowa f-ra za najem nie będzie różniła się od takiej
  z f-ry wystawionej np. przez warzywniak za rogiem
  Powiadasz, ze taki warzywniak ma f-ry klientow trzymać w kasie
  pancernej i tak dalej?

> A same może dane osobowe (jest ich niewiele, na dyskietce by się zmieściły)
> trzymać na małym cd-romie

  Jak już to flash - karta albo pendrive.
  I zaszyfrowany dysk wirtualny (zdecydowanie IMO lepiej dysk niż pliki,
nie są potrzebne pętające się tu i ówdzie rozszyfowane zbiory
tymczasowe). W archiwach .prawo powinno być trochę dyskusji z listą
programów szyfrujących.

  Acha, standardowo mogę przeoczyć posty w których odpowiedzi
występują nad cytatem ;>

pzdr, Gotfryd