Spadła prędkośc nagrywania. Powód?

Autor: Magieer <fake_at_nieprawdziwe.pl>
Data: Sun 15 Feb 2009 - 19:12:46 MET

Witam,
'Organizm' to Pentium 4 2,4GHz, 1,50GB RAM, dysk 300GB (pół roku temu
instalowany).
Do tego nagrywarka LG GSA-H55L.

Problem: kilka dni temu spadła mi drastycznie prędkość nagrywania płyt.
Obecnie wypalenie dvd to ok. 34 minut, kiedy jeszcze niedawno zajmowało to
ok. 6-8 minut.

Dzisiaj zaobserwowałem, że przerzucenie 300MB zdjęć z płytkli na HDD zajęło
4 minuty (w tle trwała instalacja jakiegoś programu). Chyba za długo...

Tak się zastanawiam, czy problem dotyczy software (może jakaś aktualizacja
Windowsa?), czy hardware (taśma lub nagrywarka). Problemem raczej nie są
płyty, bo weryfikowałem na laptopie i było w miarę ok (10 minut). Co
sugerujecie zrobić? Jakie dalsze dane pomogą w określeniu problemu.
Teoretycznie DMA jest aktywne (jeżeli może)...

Czy przed wymontowaniewm nagrywarki mogę zrobić jakieś testy, coby
jednoznacznie wyeliminować poszczególne elementy?