Przymiarka do zakupu laptopa - prośba o porady

Autor: jQ <jq_at_spam.pl>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 18:43:21 MET

Coraz bardziej zastanawiam się nad opcją, aby przesiąść się z kompa
stacjonarnego na laptopa. Z jednej prostej przyczyny - komputer stacjonarny
zabiera mi za dużo miejsca w mieszkaniu :)
Potrzebuję od Was kilku porad, gdyż od kilku lat nie jestem na bieżąco ze
sprzętem, a tym bardziej ze sprzętem przenośnym, i nie bardzo mam
orientację, co i za ile warto kupować.

Laptop ten spełniałby rolę mojego głównego domowego komputera. Nie jest
zatem istotnym dla mnie parametrem jego jak najmniejsza waga, gdyż nie
zamierzam z nim codziennie latać do pracy i z powrotem. Natomiast dobrze,
by miał matrycę tak z 15" lub więcej, by dało się na nim wygodnie pracować.
Komputer ten wykorzystywałbym mniej więcej do tego samego, do czego używam
obecny, a więc:
- internet (ww, grupy dyskusyjne, P2P itd)
- muzyka, filmy włącznie z drobną obróbką typu kompresja, dzielenie na
kawałki itp.
- programy biurowe
- trochę grafiki 2D
Komputera tego nie planuję używać do:
- gier, a szczególnie nowych
- grafiki 3D
- programowania
Komputer ten działałby pod linuxem.

Z wyposażenia, które powinien mieć, to na pewno:
- minimum 2GB RAM
- dysk przynajmniej 512 GB
- procek - nie wiem jaki. Obecnie mam Athlon 2000+, i do niektórych rzeczy
jest za słaby
- grafika - nie wiem. Obecnie używam GF7300 i póki co wystarcza
- nagrywarka DVD
- karta WiFi
- USB 2.0
Rozważam też wersję z Blue-Ray i wyjściem HDMI

Zależy mi na sprzęcie niekoniecznie naszpikowanym nowinkami technicznymi,
ale dobrym jakościowo, z dobrą relacją jakości do ceny :) Czy coś
konkretnego, jakieś konkretne ścieżki poszukiwań możecie mi nakreślić?
Wiem, są sklepy komputerowe, jest google, gazety z testami, ale tego jest
tyle, że jak się w tym nie siedzi, to się ciężko połapać.

Cena? Oglądałem ceny w komputroniku i widziałem, że sprzęt nieco lepiej
wyposażony kosztował w granicach 3300 zł. Czy na moje potrzeby znalazłoby
się coś tańszego? Jakie marki warto obejrzeć, jakich unikać ze względu na
jakość?
Ongiś, przeglądając grupę, zauważyłem, że polecano notebooki Lenovo - czy
one są faktycznie dobre? Drogie?
Widziałem też sprzęt zwany netbook lub eeePc, ale chyba słusznie mi się
wydaje, że nie warto się w to pchać?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady