Re: Dysk zew. - "skladak" czy WD My Book Studio? Odzyskiwanie danych.

Autor: <pmolski_at_ant.pl>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 03:26:06 MET

On 10 Lut, 00:11, "MC" <m...@go2.pl> wrote:

> The ExpressCard Standard is based on the advanced serial I/O technologies,
> PCI ExpressŽ and USB. The Standard is being updated to comply with the
> recent release of the PCI Express specification, Version 2.0, which offers
> transfer rates of up to 5Gbps, two times faster than its previous version.
> The ExpressCard 2.0 Standard also supports the new USB 3.0 specification
> released today. SuperSpeed USB will support speeds of up to 10 times faster
> than Hi-Speed USB. Pozostale transfery sa napisane otwartym tekstem.

Dobrze, ale jak to sie ma do takiej karty:
http://www.putin.com.pl/product-pol-1005-Express-Card-2x-eSATA-II-54mm.html.
Podaja tam dwie predkosci -
SPECYFIKACJA
* 2x eSATA
* standard Express Card 54, specyfikacja 1.0a
* Express Card transfer do 250 Mbps
* SATA II, transfer do 3 Gbps
* Obsługuje SATA Port-multiplier (kilka urzadzeń przy jednym porcie
SATA)
* Obsługuje Native Command Queuing (NCQ)

Jak rozumiem, obsluguje ona dyski SATA majace transfer 3Gbps ale dlawi
go do 250Mbps - tak wiec FW800 duzo szybsze.
Znalazlem gdzies jeszcze szybsza karte (praktyczne predkosc dysku) ale
kosztuje ok 400 zl - nie ma sensu.

> Niestety to czysto teoretyczne wartosci, czesc wydajnosci, i to rózna w
> róznych systemach i na dodatek zalezna od dlugosci plików, idzie na obsluge.
USB 3,0 i nowy Firewire - extra, ale mam laptopa i najszbysze wyjscie
to FW 800. Gdybym mial komp stacjonarny, moglbym myslec o kontrolerze
i obudowie USB 3,0 (albo po prostu podlaczylbym dysk wewnetrznie).
Poza tym - wiedze informatyczna mam mocno wyrywkowa i jezeli nie
dostane wyraznej tabelki z transferami to po prostu sie gubie ;(

Tu jest o Express Card2
http://www.expresscard.org/web/site/press.jsp
Ale jak rozumiem, trzeba miec takie gniazdo w kompie, zeby korzystac z
dobrodziejstw EC2. W przypadku laptopa - niemozliwe.

Poszukam sobie programu do testowania dyskow, zobacze jakie ma
transfery :)

pozdr
Piotr