Re: Kabel od monitora CRT, druga strona.

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Mon 09 Feb 2009 - 12:53:52 MET

Dnia Mon, 09 Feb 2009 11:01:28 +0000, DooMiniK napisał(a):

> Niestety, nie są znormalizowane.
>
> Zdarzyło mi się 2-3 razy wymieniać kabel w różnych monitorach i mimo
> umiejętności w posługiwaniu się lutownicą jest to dość mało przyjemne
> zajęcie - wcale się nie dziwię, że kosztuje to po kiladziesiąt zlotych
> w serwisach.
> Ja nie miałem innej metody, jak lutować żyłę po żyle (sprawdzając
> omomierzem gdzie jest obwód od pinu na wtyczce do kabla wlutowanego w
> płytkę).
> Miłej, upierdliwej roboty :]

A dziękuję :) Ale skoro nie są znormalizowane to mam inne pytanie. Do czego
służą cztery wyprowadzenia - piny we wtyku nr 4, 11,12 i 15? IMO mogły by
służyć do zwrotnej identyfikacji monitora ale coś za mało stanów na 4
bitach do tego celu. No i nie wszystkie są wykorzystane a jedynie dwa.
Ciekawe czym by skutkowało niepodłączenie ich albo podłączenie niepoprawne?

--
Jacek