Re: RAID na dyskach USB - da sie?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sat 07 Feb 2009 - 23:28:14 MET

Mariusz Kruk wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikolaj Tutak"
>
> Znaczy, co rozumiesz przez "natywnie"?

To znaczy iż "kiedyś kiedyś w odległych czasach" /dev/sdX to były wyłącznie
dyski SCSI.

> I dlaczego uważasz, że np. RAID-1 na dyskach IDE to nie "porządne"
> rozwiązanie?

Bo RAID najlepiej chodzi na dyskach wydajnych projektowanych do duzych
obciazen itd. - takie wymagania spelniaja najlepiej dyski serwerowe
(SCSI/SAS)... ale i na IDE/SATA się da i jest sporo taniej ;-)

> Etam. Jaka znowu jazda? Robi się dokładnie tak samo, jak na innych
> urządzeniach blokowych. Jak pisałem, na /dev/fdX też się da.

Chodziło mi jazdę "mentalną" ;-) USB do dysków nadaje się jak sito do
przenoszenia piachu - niby się da ale wiekszość innych rozwiązań jest o
niebo lepsza...

--
pozdrawiam
      Mikolaj