RAID 0 - błąd nie ma błędu?

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Wed 04 Feb 2009 - 17:17:50 MET

Dziwna sprawa. Zainstalowałem Office Live, aby sprawdzić jak to
działa. Pakiet possał poprawkę i zażądał restartu. Komputer przywitał
mnie po tym bluescreenem z obwieszczeniem, że czegoś tam nie może.
Zapomniałem - to było wczoraj :-) Wykonałem test pamięci i poszło.
BIOS płyty głownej jak i aplikacja Intel Matrix etc zgłaszały błąd
jednego dysku. Wykonałem skanowanie, raport nie pokazał ilości błędów,
a jedynie że są. Aplikacja Intela zasugerowała backup danych (co też
na wszelki uczyniłem). BIOS zgłaszając błąd w nawiasie pokazywał
liczbę 0. Dziwne? Korzystając z Intex Martis Storage zaznaczyłem
prawym błędny dysk i wykonałem jedyne dostępne polecenie "Set as
normal". Błąd zniknął, wszystko działa normalnie, ponowne skanowanie
integralności danych na RAID 0 nie stwierdziło żadnych
nieprawidłowości.

Czy to normalne zachowanie po instalacji Office Live? ;-)

System: Vista Home Premium
RAID na ICH7R, dwa dyski SATA, SEGATE ST3250620NS