Re: ram na starym solteku

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 04 Feb 2009 - 04:06:58 MET

Dnia 3.2.2009, kacperlis@poczta.onet.pl napisał(a):

> Witam! Kupiłem na allegro 512SDRAM, której opis zgadzał się ze
> wszystkim w instrukcji do płyty głownej Soltek KAV75. Jednak kość nie
> była wykrywana. Aktualka biosu była jednak nie wiem do jakiej wersji.
> Ktoś mi odpowiedział że ta płyta nie obsługuje kości 512MB.
> CO!?!??!?!?!?!? Na płycie są 3 gniazda a w instrukcji jak byk stoi że
> obsługuje do 1.5 GHz. Mam pytanie: Czy ktoś wie jaka wersja BIOSU
> obsługuja taką pamieć lub gdzieś w BIOSIE jest opcja dotycząca obsługi
> takiego RAMU. Proszę o sensowne odpowiedzi!

Po pierwsze to jaką masz pewność, że kupiony RAM jest sprawny?
Najprawdopodobniej płyta (chipset KT133) wymaga by moduł 512MiB był
dwubankowy/dwustronny (chodzi o jego organizację, nie mylić z
występowaniem kości po obu stronach modułu), a ten który kupiłeś jest
jedno. W takim wypadku zapomnij - nie zadziała i żaden BIOS tego nie
zmieni, a jeśli nawet to MB wykryje tylko połowę RAM.
Ponadto zawsze jest jeszcze możliwość, że dany model RAMu, danego
producenta mimo zgodności parametrów po prostu nie działa w danej płycie
gł. Sprawdź na WWW producenta RAM czy ten moduł testowany był jeśli nie w
Twojej to choć w jakiejkolwiek płycie na KT133 (takie rzeczy sprawdza się
przed zakupem ;D).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/