Re: oj drożyzna na rynku

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Mon 02 Feb 2009 - 22:31:52 MET

W dniu 02-02-2009 21:54, Przemek pisze:

> 3% roznicy vat to wcale niemalo - nie wiem jak teraz ale duzo firm z
> poludnia Polski kiedys zaopatrywalo sie w hurtowniach u naszych
> poludniowych sasiadow bo bylo taniej.

Tym samym właśnie potwierdziłeś moją tezę - VAT odprowadzany jest w
kraju docelowym, a nie pochodzenia, więc i tak płacili 22%, ale mimo na
pewno wyższych kosztów transportu, dodatkowej biurokracji i większego
ryzyka wciąż bardziej im się opłacało kupić u mniej pazernych niż nasze
dystrybutorów/hurtowni za granicą...

> Moze podaj jakies przyklady drastycznych roznic cen bo jesli pominiemy
> promocje ( np w UK czasami mozna bylo kupic w TESCO w dobrej cenie laptopy
> della (raczej nizsze modele))
> to raczej nie widze jakis roznic np:
> http://www.kmelektronik.de/root/shop4/sh4.html procesor E8400 150 euro
> czyli okolo 660zl jak doliczysz 3% roznicy VAT bedzie 690zl
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=12239&katid=1 ten sam procek
> 715zl faktycznie straszne zdzierstwo i drozyzna :)

Ciekawie liczysz, mnie po doliczeniu 3% różnicy VAT wychodzi 676,64 zł
(660/1,19*1,22), więc różnica *netto* wynosi około 5,5%. Skoro 3%
różnicę w VAT nazwałeś "wcale niemało" to jak nazwiesz prawie dwukrotnie
większą różnicę nie mającą nic wspólnego z VAT? I to w jednym z
najtańszych sklepów.
Ten sam procesor kosztuje w "hurtowni" Action 744,79 (a w ich sklepie
internetowym mojepc.pl 783,01, podobna cena w Komputroniku i Wlodipolu).
Różnica netto między ceną w Actionie a podanym przez Ciebie sklepie w
Niemczech wynosi 56zł, czyli 10%. Oczywiście 10% drożej u naszego
"dystrybutora".