Re: Sempron 3000 na 939 i wyciszenie

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_o2.pl>
Data: Sun 01 Feb 2009 - 01:27:19 MET

Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> w wiadomości
<news:31012009.1532014A@budzik61.poznan.pl> napisał/a:

> Mam Semprona 3000 na 939 i prawdopodobnie boxowy wiatrak .

Boxowe pod obciążeniem są głośne, i co gorsza - w pewnych
sytuacjach/konfiguracjach mogą być zbyt mało wydajne (ja tak miałem - mam
energooszczędną wersję cpu o bardzo niskiej temperaturze maksymalnej, i w
dużej, całkiem nieźle chłodzonej obudowie temperatura dosięgnęła zakresu
maksymalnego dla procesora).

> Czy moze jest cos lepszego w porownywalnej cenie?

W tej kategorii cenowej na pewno cichsze będzie to:
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=93&data=2&disc=
a nie sądzę, żeby było wyraźnie mniej wydajne, jeśli w ogóle.

> Drugi sprzedawca
> twierdził znowu ze miedzy boxowym a tym nie bedzie wielkiej róznicy i jak
> juz to brac cos lepszego albo sobie odpuscic.
> Co myslicie?

Dobrze gada.
"Obroty 2800 obr/min
Natężenie hałasu 26 dB"
Nawet podają tak duże wartości w specyfikacjach - nie ma szans na ciszę pod
obciążeniem. Btw. 26 dB do bardzo dużo, a na ogół specyfikacje techniczne
wiatraków są bardziej optymistyczne niż rzeczywistość.

Miałem (tfu-tfu) pentagrama na "grafice", podobnie wyglądającego (czyli też
nieduży radiator i wiatrak), zagłuszało to dokładnie wszystko inne, co jest
w komputerze (czipset grafiki jest bez regulacji obrotów wiatraka - cały
czas chodził na maksymalnych obrotach - suszarka do włosów normalnie...).

Żeby było wydajnie i cicho, a pod obciążeniem znośnie, to niestety trzeba
zabulić więcej.

Mieszkam prawie na wsi, więc ciche chłodzenie jest bezwzględnie konieczne
(do tego procesor ma nieco większe wymagania pod względem chłodzenia), więc
używam tego:
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=80&data=2&disc=
i nawet pod obciążeniem jest raczej cichy (bez obciążenia to ma 300-400
obrotów - słychać tak jakby w ogóle nie było wiatraka ;)).
Ale kosztuje 2x więcej niż alpine... :/

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.