Jak podlaczyc dwa dyski SATA?

Autor: ted <nb7889hn9_at_wp.pl>
Data: Thu 22 Jan 2009 - 16:04:41 MET

Do tej pory mialem do czynienia z dyskami ATA gdzie ustawiałem sobie
zworki - na jednym Master na drugim Slave i wszystko smigalo. Terazm mam dwa
dyski SATA (a konkretnie to jeden SATA I a drugi SATA II) gdzie nie ma
zworek. Sa cztery gniazda na plycie glownej zamiast dwoch IDE z jakimi do
tej pory mialem do czynienia.

Chcialbym zaznaczyc, ze na dysku X mam pewne dane a partycje systemowa
chcialbym zrobic na dysku Y, ktory jest nowy. Naczytalem sie troche o
kontrolerach RAID i boje sie teraz, ze jak podlacze obydwa dyski do gniazd
na plycie nie ustawiajac jakos, ktory dysk ma byc nadrzedny wzgledem ktorego
to zrobi mi sie z tych dyskow macierz RAID 0 albo jakas inna i strace dane
na dysku X. Dodatkowo nie wiem czy musze przestawiac zworki na dysku SATA II
tak zeby zmniejszyc jego predkosc do standardu SATA I.

Plyte mam Intel D915GAV
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/D915GAV/