Re: Acer'y w Biedronce [OT]

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 04 Jan 2009 - 13:32:59 MET

W dniu 04.01.2009 12:50, Mariusz Kruk pisze:
> W pewnych ekosystemach hot-seaty się sprawdzają.

Na przykład w laboratorium komputerowym. Owszem. W redakcji
możliwe, że również. Ale w obydwu przypadkach musi być
jakiś dyżurny administrator/informatyk odpowiedzialny za
sprawne działanie maszyn, za które użytkownik nie ponosi
przecież odpowiedzialności. I powinien pomagać, gdy coś
idzie nie tak.

> Ale ja naprawdę nie potrzebuję tych zmian, a Vistę się we mnie wmusza na
> każdym kroku.

No ale na tej zasadzie można by stwierdzić, że ktoś tam
nie potrzebuje więcej, niż mu dawało NT 4.0. A producent
nie może przecież w nieskończoność przeznaczać środków
na utrzymywanie starego systemu przy życiu. Dzisiaj nie
wystarczy używać oprogramowania: ono *musi* być nieustan-
nie aktualizowane. I Microsoft promuje Vistę, by za pięć
lat nie mieć całej masy użytkowników XP nic mu już nie
płacących, a kosztujących rocznie setki tysięcy dolarów
w aktualizacjach.

> Spokojnie. Myślę, że sporo więcej. Zwłaszcza przez angielskie ;-)

Fakt. Ze 100 A raczej będzie bliższe prawdy ;) A pewnie
nawet więcej. 20 A to faktycznie można puścić przez byle
przewód 2.5 mm^2.

> Ale o to chodzi, że to jest mało realne. Popatrz sobie na sprzęt

Gdyby taki standard zaczęto wprowadzać i ludzie by pre-
ferowali urządzenia bezpośrednio podłączane do instalacji
stałoprądowej, pewnie byłoby realne.

> niskonapięciowy w okolicy. Ja mam w domu chyba z pięć różnych zasilaczy
> na napięcia od 5V do 12V. Przecież nie zrobisz ładowarki do
> akumulatorków na 5V, ani ładowarki do komórki na 12V.

Dlaczego nie? Obniżenie napięcia jest banalnie proste.

> I mam wrażenie, że jednak chyba prościej zrobić prosty zasilacz AC/DC
> niż przetwornicę DC/DC. (ale tu nie jestem ekspertem, więc mogę bredzić)

Owszem, prościej i taniej. Ale sprawność takiego zasilacza
jest tragiczna. W dobie rosnącej liczby urządzeń zasilanych
napięciem stałym wzrost kosztów sprzętu w celu zmniejszenia
zużycia energii miałby sens.

|                 |  Politechnika Śląska                   |