Re: Odczyt speedfanem temp z kart nvidii (7600GT gigabyte)

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 30 Dec 2008 - 02:36:51 MET

Użytkownik "Tomek Banach" <tbanan_beztego@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:4957d6ea$0$29455$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Dzień dobry,
>
> Gdzieś mi sie obiło o uszy że nie ze wszystkich kart nvidii da się
> odczytać temperaturę speedfanem. I chciałem to zweryfikować
>
> Jeżeli powyższe jest prawda, to może ktoś orientuje się czy da się
> odczytywać temperaturę z Gigabyte 7600GT?
>
> Chce kupić pasywną i chłodzić wentylatorem wpiętym do płyty głownej i
> sterowanym przez speedfana.

Po co wogóle zakładac wiatrak na pasywnie chłodzoną kartę ? Ja mam pasywnego
Gigabyte 7300GT (fabrycznie podkrecony rdzeń), szczelenie zabitą obudowę,
żadnych wentylatorów nawiewających i wywiewajacych, wiatrak na CPU skręcony
na 5V (Semron 2800+, w stresie ponad 50st) i nigdy karta nie rozgrzała mi
sie powyżej 100 stopni (w driverze blokada termiczna jest ustawiona przez
producenta na 125st).
BTW możesz kupić pasywne GF8500 lub GF9400. Dorównują wydajnością GF7600,
ale są zimniejsze i tańsze (no i maja już dx10, choć to to w rozdziałce
raczej nie wyżej jak 640x480 :) )