Re: Odczyt speedfanem temp z kart nvidii (7600GT gigabyte)

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Mon 29 Dec 2008 - 01:17:35 MET

> Gdzieś mi sie obiło o uszy że nie ze wszystkich kart nvidii da
> się odczytać temperaturę speedfanem. I chciałem to zweryfikować
>
> Jeżeli powyższe jest prawda, to może ktoś orientuje się czy da
> się odczytywać temperaturę z Gigabyte 7600GT?
Mam 7600GS Galaxy Zalman i Speedfan odczytuje,

> Chce kupić pasywną i chłodzić wentylatorem wpiętym do płyty
> głownej i sterowanym przez speedfana.
Ja wpisałem do biosu tej karty obroty 12% dla trybu 2D i
normalnie jej nie słyszę (jest cichsza od tależy dysków) dopóki
nie włączę czegoś z 3D np gry wtedy jest 65% obrotów o ile
pamiętam. Do tej metody polecam program Nibitor, tylko najlepiej
nic nie zmieniać w BIOS karty - poza tym ustawieniem wiatraka dla
2D (jest do tego zakładka w tym programie). No i trzeba ustalić
jakie obroty będą dobre np. w RivaTuner.
Niestety nowsze sterowniki pod Vistą podwyższają prędkość do 3D
podczas oglądania filmów, dlatego jadę na najstarszym sterowniku
jaki był (z płytki Visty). Temperatura 55*C w 2D, karta
wytrzymuje to od września 2006.

Pozdrawiam,
Marek