Re: Projekt: hi-end'90 ?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 28 Dec 2008 - 23:32:03 MET

"dooh" napisał:

> Możecie sięgnąć pamięcią i podpwiedzieć jakąś wypasioną konfigurację z lat
> 90-tych :

Po co sięgać pamięcią, wystarczy ręką ;-) Taki zabytek złożony w 1998 r.
służył mi całkiem dzielnie do początku tego roku, pokonały go dopiero flashe
i YouTube. A w tej obudowie MidiTower Green do dzisiaj siedzą:

Płyta: Asus TXP4 z Intel TX
Procesor: Pentium 233 MMX
Pamięć: 256 MiB SDR PC100
Karta graficzna: PixelView Combo TV (Cirrus Logic Apollo + tuner TV PCI)
Akcelerator: STB BlackMagic 3D (Voodoo 2 12 MiB)
DVD: Creative DXR3 (dekoder MPEG-2 PCI + napęd)
Karta dźwiękowa: SB AWE64 GOLD 8 MiB
Karta SCSI: Adaptec 2940 U2W
CD-RW: Yamaha 6/4/16 SCSI
HDD ATA: Maxtor Diamond (10 GB) + IBM DPTA-372050 (20 GB)
HDD SCSI: 3 x IBM UW + Fujitsu UW (po 9 GB) + kieszeń Narrow SCSI
Karta sieciowa: 3Com Etherlink III (ISA)
Całość napędzał zasilacz AT (jakiś Green 200W), potem jak stanął wiatrak i
zasilacz zszedł był - jakiś niemieckojęzyczny 230W ATX.
Oczywiście można wyobrazić sobie bardziej wypasioną konfigurację pod Socket
7- choćby płytę na VIA z AGP i np. Voodoo 3000, ale mi się nie chciało tego
ruszać ze względu na kartę zintegrowaną z tunerem. Poza tym cały czas
składałem coś nowszego, ale szybko dorastające dzieci dosłownie wyrywały mi
spod ręki kolejne PII, PIII, P4... Tak więc sobie pracowałem na tym zabytku,
ze względu na sposób użytkowania nie odczuwając specjalnie braku mocy - ot,
co najwyżej myśląc o K5/6, kiedy jakaś przebajerowana strona przytykała
system, lub wyciągając laptopa kiedy już nie dało się inaczej. Ech,
obudziłeś wspomnienia...

JoteR