problem z ati radeon hd 3850 512MB - artefakty + zwiecha

Autor: Kicer <no_at_email.here>
Data: Sun 28 Dec 2008 - 09:03:04 MET

Witam

Kuzynek kupił sobie Ati Radeona HD 3850 z 512 MB ramu. Wybrał taką bo ma
jeszcze starszego kompa z płytą z AGP.
wszystko ladnie pieknie ale po zainstalowaniu sterów i odpaleniu kompa, juz
na pulpicie logowania (win xp) pojawiają sie artefakty a po chwili monitor
przechodzi w stan czuwania (komputer dalej noramalnie działa, można go
wyłączyć programowo).

Wziąłem karte do siebie (kuzyn ma zasilacz no name za 80 zeta wiec
podejrzewałem ze za słaby). Ja równierz nie mam sie czym chwalić:
mam 2 zasilacze take me 350W i 460W, ale chyba lepsze juz to niz no name ;).
Ponieważ mam agp tylko w jednym z komputerów (350W) przetestowalem na tym -
windows włącza sie i działa, ale jesli odpalic gierke to artefakty + pad
monitora, jak przepne z drugiego kompa (nie ma agp) zasialacz (460) to
efekt taki sam - chwile działa gierka a potem artefakty i pad.

pytanie: czy to wina zasilaczy (az 3 za słabe ?). Karta wymaga zasilania
złączem 6 pinowym co prawda żaden z zasilaczy takiego nie ma, ale producent
karty dołożył przejściowke z molexa.
Szkoda wydawac kase na potężniejszy, markowy zasilacz jesli by sie miało
okazać ze karta uszkodzona.

pozdrawiam

--
Michał Walenciak,   gg: 3729519,  poczta: Kicer86
http://kicer.elsat.net.pl                 gmail.com