Re: Jaka karta sieciowa?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 27 Dec 2008 - 03:57:30 MET

Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
wiadomości news:op.umnmj1fd8woxnu@organ-5...

> To ja z innej beczki. Zakupiliśmy do biura kilka nowych komputerów - ot,
> takie tam maszynki na Athlonie X2 ze zintegrowaną grafiką i sieciówką.
> Stare komputery to były jakieś Durony 800 i Pentiumy III 600 z sieciówkami
> RTL8139 (a może nawet 8029).

8029 to tylko 10Mbit (FD i HD)

> Co się okazało? Na trzech stanowiskach sieć zaczęła chodzić normalnie
> dopiero po wyłączeniu zintegrowanych kart sieciowych i dołożeniu starych
> Realteków. Przy czym te same komputery w innych miejscach sieci działały
> normalnie.

Częstym remedium na problemy z siecią jest przełączenie jej (oczywiście nie
całej, tylko na odcinku gdzie szwankuje) w tryb Half-Duplex lub / i w tryb
10Mbit. Jeśli wstawiliscie 8029 to dla niego 10Mbit to max, wiec te
zintegrowane pewnie też by działały dobrze przy niższej prędkości.

> Widać Realteki mają jednak większą tolerancję na kiepskie kable i złącza.
> Ergo - nie zawsze "nowsze" znaczy "lepsze". A o zintegrowanych kartach
> sieciowych to możnaby jeszcze długo i smacznie... Ktoś ma własne
> traumatyczne przeżycia?

Przy prawidłowej instalacji sieciowej najtańsza zintegrowana karta czy
R8139 ma obowiązek dobrze działać.
Na marginesie to samo tyczy się routerów. Bawią mnie posty typu "mam router
za 300zł, jest bardzo dobry bo po wgraniu alternatywnego, zmodowanego
firmware'u już dość rzadko sie zawiesza".Ja mam taki prosty router:
http://www.komputronik.pl/Sieci/Asus_SOHO_Router_RX3041/pelny,id,26851/
i jeszcze nigdy mi sie nie zawiesił