Re: Wydajnosc Xeonow?

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Fri 26 Dec 2008 - 13:07:03 MET

> Przydalby mi sie komputer nie tyle szybszy (choc to by
> nie zaszkodzilo) co trudniejszy do zamulenia przez wiele
> dzialajacych rownolegle procesow...
>
> Rozwiazanie wydaje sie byc proste - procesor dwu lub cztero-rdzeniowy.
> Lub dwa :)

a po co ci dwa? jesli nie zajmujesz sie np obrobka 3d to nie
wykorzystasz tego nigdy...

> W zasadzie po przeanalizowaniu rybku wiem juz, ze optimum
> to E8400 plus reszta klamowtow pod niego. Ale jakos nie chce
> mi sie szczerze mowiac tego wszystkiego kupowac, kompletowac,
> zastanawiac sie jaka plyta etc. Chyba sie starzeje :)))

wiec kup sobie gotowy zestaw. na peczki tego jest

> I tu padl moj wzrok na uzywany sprzet np. cos takiego:
> http://www.allegro.pl/item513114495_precision.html
>
> Jakby dolozyc pamiec do 4GB to bylaby fajna maszynka chyba?

jak dla kogo.

> No wlasnie - chyba ;) Za cholere nie moge znalezc benchmarkow
> procesorow Xeon w zastosowaniach typowych - jesli juz cos
> znajdze to wyniki testow dla serwerow, ktore mowia mi nic...

moze to dlatego, ze sprzet tego typu jest przeznaczony generalnie do
serwerow i stacji roboczych? czyli nieco sie rozni od 'zwyklych'
pecetow?

> Jak wyglada wydajnosc pojedynczego Xeona powiedzmy 2.8GHz
> w porownaniu z Athlonem XP 2.0? Lub dwoch Xeonow 2.8GHz
> w porownaniu z E8400? Nie znalazlem takich zestawien...

ze sie tak spytam: po jaka cholere upierasz sie przy jednordzeniowych
prockach? ztcwyczytalem toto musialbys co najmniej fleszowac bios by
plyta obsluzyla 2 lub 4 rdzeniowe procki (oczywiscie, jesli chipset
obsluzy).

jednym slowem: kup/zloz sobie cos na e8x00, daj 2x2g ramu (z tym, ze
32bitowy windows bedzie widzial 3.2 badz 3.7giga)- bedziesz mial
mozliwosc dodania jakies wspolczesnej karty graficznej /chociaz nie
wiem czy grywasz/, dysk sata2 - i bedziesz mial o wiele wieksza
wydajnosc niz w prezentowanym kompie /chociaz bedzie tez drozej- ale
jesli dobrze poszukasz, to i tak znajdziesz nowy wydajniejszy sprzet
za nie az tak duzo wyzsza kase/

pozdrawiam