Wydajnosc Xeonow?

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Fri 26 Dec 2008 - 12:41:26 MET

Witam :)

Nachodzi mnie od czasu do czasu mysl coby zmienic komputer
na "nowy, lepszy" ;-)

Od ladnych paru lat pracuje na Athlonie 2.0 z 2GB RAMu (XP Home)
System dziala juz kilka lat bez wiekszych problemow mimo,
ze przetrwal ze trzy wymiany plyt glownych, procesorow
i jedna powazna infekcje wirusowa. Pasc nie chce ;)

Przydalby mi sie komputer nie tyle szybszy (choc to by
nie zaszkodzilo) co trudniejszy do zamulenia przez wiele
dzialajacych rownolegle procesow...

Rozwiazanie wydaje sie byc proste - procesor dwu lub cztero-rdzeniowy.
Lub dwa :)

W zasadzie po przeanalizowaniu rybku wiem juz, ze optimum
to E8400 plus reszta klamowtow pod niego. Ale jakos nie chce
mi sie szczerze mowiac tego wszystkiego kupowac, kompletowac,
zastanawiac sie jaka plyta etc. Chyba sie starzeje :)))

I tu padl moj wzrok na uzywany sprzet np. cos takiego:
http://www.allegro.pl/item513114495_precision.html

Jakby dolozyc pamiec do 4GB to bylaby fajna maszynka chyba?

No wlasnie - chyba ;) Za cholere nie moge znalezc benchmarkow
procesorow Xeon w zastosowaniach typowych - jesli juz cos
znajdze to wyniki testow dla serwerow, ktore mowia mi nic...

Jak wyglada wydajnosc pojedynczego Xeona powiedzmy 2.8GHz
w porownaniu z Athlonem XP 2.0? Lub dwoch Xeonow 2.8GHz
w porownaniu z E8400? Nie znalazlem takich zestawien...

Jedyne co trafilem to porownanie Xeona 2.4GHz z Ahtlonem MP
i tu Xeon byl troche szybszy...

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

"We believe in god, but unlike americans we do not trust her."