Re: Domowy serwer

Autor: januszek <januszek_at_polska.irc.pl>
Data: Mon 22 Dec 2008 - 17:44:10 MET

A_Zet napisał(a):

> Uważam, że tak. Opisywałem swoje kłopoty (na grupie sieciowej) podczas
> instalowania tego drobiazgu. Krótko: mysłałem, że mam instalować
> drukarkę sieciową :-) jakby nakazywała logika (chodzi mi o windę), a
> drukarkę instaluje się jako lokalna, i lokalnie na komputerze a nie na
> serwerze druku, są instalowane sterowniki do właściwej drukarki.

W rozumieniu Windowsa "drukarka sieciowa" to drukarka podłączona do
innego komputera w otoczeniu sieciowym. A w przypadku drukarki
podlaczonej do sieci z wlasnym adresem IP, Ty na komputerze instalujesz
*lokalny* port TCPiP.

> A skoro lokalnie, to nie widzę różnicy w radości z posiadania
> jakiejkolwiek drukarki podpiętej poprzez serwer czy bezpośrednio do
> kompa.

Mylisz pojecia ;) Lokalny jest port w komputerze. Siecowy jest print
serwer, do ktorego lokalnie jest podlaczona drukarka. I tu uwaga - w
przypadku drukarek GDI musisz miec print serwer, który będzie z taką
drukarką współpracował. Czyli zanim kupisz, radzę zerknąć w listę
kompatybilności podawaną przez producenta ;) W przypadku drukarki
stricte siecowiej problemu nie ma bo ona ma taki print serwer wbudowany.

j.

--
Orle pióra, kaczy chód,
i Cesarza zwalą z nóg.