Re: "zahaslowac" dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Dec 2008 - 00:52:12 MET

Dnia Sat, 20 Dec 2008 11:18:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> Nie wiem.
> Ale na pewno dużo większe jest prawdopodobieństwo że ktoś *nieświadomie*
> sobie zniszczy dane.
> Obraz TC można sobie skasować przez nieuwagę, ale nie tak że jest się
> nieświadomym co się stało.
> Posty płaczących "że nagrali system i jak trzeba teraz ustawić, bo
> mi hasła do zbiorów nie działają a na pewno dobrze pamiętam" na grupach
> widywałem.
> Jak ktos skasuje obraz OTFE/TC/... to raczej WIE co zrobił.

Jasne. Niemniej trudniej jest skasować "przez nieuwagę" tysiąc
zaszyfrowanych plików niż jeden :-).

> "Bezpieczne"?
> Bezpieczne to jest kopia zapasowa + archiwum.
> Niezależnie od formatu przechowywania.
> Czy z tym możemy się zgodzić?

Niezupełnie. Ja piszę o miejscu pod dane, na których się pracuje a nie
składuje.

> Problemem jest, przy MSowym szyfrowaniu, fakt że klucz jest przechowywany
> "gdzieś" a użyszkodnik o tym często NIE WIE. Katalog z kluczem przezornie
> ma ustawione atrybuty aby niechcący user się nie zainteresował po co tam
> to może być :]

Przy pierwszym włączeniu funkcji szyfrowania danych pojawia się wyraźne
ostrzeżenie o konieczności wykonania kopii klucza. Ale dla niektórych to
i wołami na pulpicie byłoby mało :-).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/