Re: Jaki zasilacz UPS

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Thu 18 Dec 2008 - 10:05:47 MET

W dniu 18-12-2008 09:41, doom3 pisze:
> Użytkownik "CeBeR"<precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> No juz myslalem, ze nie wstaniesz :)
>
> To podeslij mi prosze linka do jakiegos takiego zasilacza UPS, gdzie
> producent w dokumentacji napisze, ze 700VA i maksymalne obciazenie 700W :)
> No przeciez nie moga w taki perfidny sposob oszukiwac klienta.

Dokładnie - każdy, który gdy jest podpisany 700VA, przy obciążeniu
rezystancyjnym te 700VA jest w stanie wyprodukować. W przeciwnym wypadku
jest "niezgodność z umową" i podstawa do zwrotu przez okres 2 lat.
Zrozum, że UPS nie produkuje mocy, tylko prąd. Jak odbiornik sobie z
niego skorzysta (tzn. ile potrafi spożytkować jako moc czynną) zależy od
odbiornika, nie UPSa. Gdyby było tak jak twierdzisz, i UPS 700VA był w
stanie tak naprawdę dać np. "ok 400W", to przy obciążeniu pozbawionym
PFC, czyli np. zasilaczu peceta sprzed 5 lat, odmawiałby posłuszeństwa
przy 240W po stronie AC, więc wliczając sprawność zasilacza ~70% przy
170W pobieranych przez elementy komputera. 700VA, 170W.

> Nie zapomnialem... ot poprostu zycie :) Po drugie sam napisales, ze UPS pod
> peak power (zasilacza 650W) musialby byc wiekszy niz 700VA :)

Tyle, że aby peak power tego zasilacza osiągnąć musiałby jednocześnie
zasilać dwa takie pecety, jak ten do którego jest włożony.