Re: własna domena zamiast adresu IP?

Autor: Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt_at_malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Data: Thu 18 Dec 2008 - 02:28:16 MET

> kompletnie jak sie do tego zabrać, chodzi mi o to żebym z siecią łączył
> sie jako nazwa.pl a nie 83.145... i w taki sposob byl widoczny min. w
> statystykach - no ale jak wczesniej wspomniałem nie jest to mi bardzo

Czyli jednak revDNS!

A teraz wszyscy mający na bakier z logiką z tego wątka niech odszczekają!

Sorry, ale z upartymi amatorami trzeba krótko.

Do autora wątku: pogadaj z ludźmi, u których "wykupiłeś" numer IP.
Powiedz tak:
Mam zarejestrowaną domenę w home.pl o nazwie costam.pl
Chciałbym, by numer IP, który mam od państwa rozwiązywany był na nazwę
costam.pl lub cos.costam.pl (zależy od nich, od ich stanu wiedzy i tego
co chcesz).
Ustaloną z nimi nazwę wstukujesz w konfiguracji swojej domeny.
Dla przykładu rekord u ciebie dotyczący domeny costam.pl:

cos IN A 10.0.0.2

lub

costam.pl. IN A 10.0.0.2

(koniecznie kropka na końcu)

A oni w konfiguracji strefy 0.0.10.in-addr.arpa:

2 IN PTR cos.costam.pl.
(koniecznie kropka na końcu)

lub

2 IN PTR costam.pl.
(koniecznie kropka na końcu)

Może się zdarzyć, że twoi admini/dostawcy to cienkie bolki, wtedy to oni
na twój wniosek/prośbę proszą nadrzędny organ o wpisanie revDNS.

Pozdro

zyga