Problem z dyskami Samsung'a

Autor: <wojciech.hauschild_at_gmail.com>
Data: Wed 17 Dec 2008 - 19:35:40 MET

Witam.
Mam następujący problem z dwoma (z jednym zwłaszcza) dyskami Samsunga:

Pacjenci:
Samsung SpinPoint SP2504C 250 GB SATA II (system, oprogramowanie,
SWAP)
Samsung SpinPoint SP1645N 160 GB ATA 133 (magazyn danych)

Pierwszy dysk systemowy, zaczął niemal za każdym uruchomienem
komputera załączać scandiska, system chodzi nieznośnie wolno, a w
odczycie S.M.A.R.T. wartość Hardware ECC Recovery osiągnęła wartość
prawie 55 000 000. Microsoft Office wywala błędy zapisu plików na tym
dysku. HD Tune wyświetla stan dysku jako OK.

W drugim dysku ta wartość również dość gwałtownie rośnie i jest na
poziomie 1 700 000.
Czy padają oba dyski? Kontrolery na płycie głównej?

Nie mam wirusów, dyski regularnie defragmentowane, system z poprawkami
i do tej pory wszystko chodziło super.

Reszta sprzętu:

Płyta główna: Gigabyte GA-7N400SL
Procesor: AMD Duron 1600 Mhz
Ram: 3x 512MB DDR400 Kingston
Grafika: Sapphire Radeon 9600
Zasilacz: Chieftec GPS-350EB-101A
System: WinXP SP2 Pro PL

Poradźcie ewentulanie, na jaki model wymienić ten dysk 250GB.
Interesują mnie takie modele:
Samsung 320GB 16MB HD322HJ
Seagate 320GB ST3320613AS

Dzięki z góry za odpowiedź!