Re: router wifi z możliwością podłączenia dysku USB ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 13 Dec 2008 - 16:27:35 MET

"p0li" 1fngm1zwqbz3g.dlg@p0li.z.dialoga

> a to zalezy od modelu

> mam dwie takie obudowy na 2 dyski kazda

> jedna po wstaniu napiecia sie wlaczy (netgear)
> druga nie (linksys)

Dzięki za odp. Można więc tego używać do proxy.
Do Usenetu ,,jak znalazł''. :) Wrzucę ssanie grup,
wyłączę komputer lub nawet pójdę sobie z nim (w siną dal)
a po powrocie do domu ściągnę błyskiem grupy do siebie...

Mój notebook bez wyświetlacza ciągnie kilkanaście watów...
Tyle, co dysk rozmiaru ;) 3.5 cala...
Czy jest więc sens w takim ssaniu?

Chyba jednak przyszłość należy do malutkich PeCetów z prawdziwego zdarzenia...
Może już wkrótce osiągną one gabaryty ,,komórek'' GSM... Pozostałby problem
wyświetlacza i klawiatury. Ponoć wyświetlacze mogą być od dawna cienkie jak
kartka kartonu i mogą być rolowane do średnicy 2 cm... Byle latarka potrafi
zabierać więcej miejsca. :) Pozostaje problem klawiatury? Też rolowanej? :)
Wróciłyby dawne zwoje, tyle że tym razem niepergaminowe?...

Już teraz penflaszki zabierają tak niewiele miejsca, że można je nosić na
tak zwany wszelki wypadek... A i komórki są malutkie... Niektóre komórki
mają miejsce na dodatkowe karty pamięci, a te karty potrafią być pojemne
na kilkanaście gigabajtów a zabierać tyle miejsca, co jednogroszówka...

Wracając do ww. obudów -- wolałbym w te obudowy wkładać penflaszki (lub nawet
karty mikroSD wprost) niż dyski z obracającymi się talerzykami. 16 GB kosztuje
już śmiesznie mało, ma szybkość dostatecznie dużą i nie pochłania zbyt wiele
energii... Startuje szybko (nie tak powoli jak dysk) i nie ma ograniczeń na
liczbę włączeń...

Podejrzewam, że za rok tradycyjne dyski (HDD) będą już w odwrocie, bo jednak
kilkanaście gigabajtów pojemności i kilkanaście megabajtów na sekundę transferu
wielu ludziom po prostu wystarczy, a możliwość szybkiego podmieniania malutkich
kart jest kusząca... ?Oczywiście? fajnie by było mieć system na jednej flaszce,
aplikacje na innej, a dane na jeszcze innych... Można by nawet mieć tych flaszek
z systemami sporo, aby w razie czego (wirusa lub fatalnej modyfikacji konfiguracji)
błyskiem ;) podmienić cały system na ,,świeży''... Ciekawe, jak wyglądać będą
,,portfele'' ;) na takie flaszki mikroSD...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'