Re: Problem z upgrade do E8500 na P5B Deluxe/WiFi

Autor: Jacek M <jacekkropkamalikmalpawp>
Data: Sat 13 Dec 2008 - 11:57:25 MET

> Chciałem zmienić procesor z E6400 na E8500 na dwuletniej już płycie P5B
> Deluxe / WiFi (rev. 1.0) Zgodnie z sugestią asusa, wgrałem najnowszy
> BIOS (1236), wymieniłem procek i ....
>
> Rozpoznaje dobrze typ procesora, ale prędkość pokazuje jako 2,53 GHz.
> Poza tym, kiedy pamięci jest więcej niż 3GB, nie chce się spostować,
> zatrzymuje się po inicjalizacji USB i wypisaniu ilośći pamięci...
>
> Przy 1, 2 i 3 GB post przechodzi do końca. Pamięci to Patrioty 2x2GB,
> jedna kostka działa. Po dołożeniu jednego Kingstona HyperX 1GB dalej
> [...]

Ja miesiąc temu zrobiłem taką samą operację na tej samej płycie ale z E8400.

Dwie kostki Geil po 2GB i też nie chciał wstać. Myślałem, że to wina pamięci
i też próbowałem różne kombinacje ale nie pomogło i teraz mam 3 x 1 GB.

Po aktualizacji biosu do tej samej wersji co Ty u mnie procesor został
dobrze wykryty i częstotliwości też miał dobre. Niestety bios źle ustawił u
mnie napięcie (musisz to sprawdzić) i przez dwa tygodnie procesor chodził z
za wysokim. Dopiero jak chciałem podkręcać zauważyłem, że temperatury są za
wysokie i zmniejszyłem napięcie.

Pzdr
Jacek