Problem z upgrade do E8500 na P5B Deluxe/WiFi

Autor: bat <bat_at_qazeta.pl>
Data: Fri 12 Dec 2008 - 23:58:15 MET

Hej,

Chciałem zmienić procesor z E6400 na E8500 na dwuletniej już płycie P5B
Deluxe / WiFi (rev. 1.0) Zgodnie z sugestią asusa, wgrałem najnowszy
BIOS (1236), wymieniłem procek i ....

Rozpoznaje dobrze typ procesora, ale prędkość pokazuje jako 2,53 GHz.
Poza tym, kiedy pamięci jest więcej niż 3GB, nie chce się spostować,
zatrzymuje się po inicjalizacji USB i wypisaniu ilośći pamięci...

Przy 1, 2 i 3 GB post przechodzi do końca. Pamięci to Patrioty 2x2GB,
jedna kostka działa. Po dołożeniu jednego Kingstona HyperX 1GB dalej
działa, ale dorzucenie kolejnego 1GB modułu Kingstona już daje taki
sam efekt jak 2x2GB Patriot... Ilość pamięci podawana jest zawsze
prawidłowo (oczywiście jeśli wyłączone jest w BIOS'ie) Memory Remap
Feature widzi tylko 3GB)

Jakieś pomysły?

Sebastian