Re: Czy laptop nowy czy używany?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 10 Dec 2008 - 03:22:30 MET

hyperlolek@gmail.com a96d86ed-6f68-4785-8d05-1ebd6cec1830@w34g2000yqm.googlegroups.com

: Co lepiej kupić za 900 złotych, nowy Aspire One prosto ze sklepu czy
: używany 2-3 letni jakiś markowy z górniejszej półki z centrino czy coś
: podobnego?

Zapewne czynników decydujących jest cała masa:

 -- cena używki
 -- stan tejże używki :)
 -- na fakturę czy bez (to pierwsze oznacza zazwyczaj zdjęcie aż 33% ceny zakupu)
 -- no i Centrino Centrinie ;) nie jest równe
 -- ponadto i sama markowość budzi rozbieżne emocje

Ja za Fujitsu-Siemensa dałem (mogłem dać jeszcze ze stówkę mniej)
niecałe 2 kzł, a mam tam:

  -- T7300 na 2 GHz (L2 4 MiB)
  -- 2 GiB RAMki
  -- Radeona 2400 z własną pamięcią, VGA i S-VIDEO na obudowie
     (mogę jednocześnie mieć co najmniej dwa monitory z różnymi
     ustawieniami; na przykład na jednym mogę ogladać TV czy inny
     film, a na drugim coś robić)
  -- 250 GB WDC
  -- drobiazgi typu BT; nagrywarka DVD; czytnik SDHC; Express Card;
     modem telefoniczny; :) RJ45 z autokrossem (chyba autokross teraz
     jest normą) na 1Gb/s; 4 razy USB 2; kamerka 1.3 Mp; :) HD ;) dźwięku
     z mikrofonem i dwoma głośniczkami oraz wejściem i wyjściem analogowym;
     WiFi a/b/g... (N nie mam!!! jest trzeci kabelek antenowy -- luzem)
  -- plecak (kupiłem osobno za 49 złotych i mieszczę tam aparat, notebook
     i masę innych drobiazgów -- mogę zmieścić ze dwa dodatkowe obiektywy
     i dwa flesze...)

Jeszcze zamierzam dokupić przetwornicę z 12 V na 230 -- do samochodu.
Za 56 zł widziałem na 75 W z chwilową (0.3 s) mocą 150 W. Jak pokazuje
mi oprogramowanie, notebook zabiera w najgorszym wypadku mniej niż
50 W na pracę (najmniej zabiera ze 20 W z włączonym wyświetlaczem
i z włączonym HDD -- akurat teraz zabiera prawie 18 W) i nie więcej
niż 35 W na ładowanie, tak więc owe 75 W może wystarczyć na styk. :)
Bateria starcza niestety tylko na 2.5 godziny oszczędnego używania albo
niecałe 2 godziny rozrzutnego... (zamierzam też kupić nowy samochód,
wiec być może przetwornicę tam znajdę i nie będę jej kupować osobno)
Za 109 złotych widziałem przetwornicę na 150/300 W.

Komputer miał mi służyć do kontaktu ze światem w czasie pobytu
poza domem i do zbierania fotek. W aparacie też mam SDHC. :)
Teraz służy do wszystkiego i jestem z niego co najmniej :)
zadowolony. Z ceny także. :)

Trochę tęsknię za HDMI i eSATA lub FW. :) Pewnie za jakiś czas zabraknie
mi jeszcze czegoś, ale na razie ani z HDMI bym nie korzystał, ani z eSATA
czy FW; jedynie widzę zastosowanie tych dziurek. ;) Zamierzam dokupić TV
(duży na 42 cale) i dyski zewnętrzne. :)

Mam też tu dziurę na kartę GSM, ale nie mam stosownego modułu.
(miejsce na moduł jest, ale puste; nie wiem, ile taki moduł
kosztuje i czy w ogóle można go dokupić za rozsądne pieniądze)
Gdybym chciał teraz skorzystać z GSM, mogę połączyć się poprzez
dokupioną, zewnętrzną, łączona poprzez USB, podczerwień i telefon
komórkowy. Nawet ;) działa -- kilka razy sprawdzałem, ale niestety
taka łączność sporo kosztuje... :) Cieszę się, że w notebooku nie
ma podczerwieni, bo przynajmniej nie połączy się z telefonem wbrew
mojej woli. ;) BT w telefonie nie mam. Firmowy kabelek USB do tego
telefonu kosztuje więcej niż sam telefon; zamiennik ;) nie zezwala
na używanie tego telefonu jako modemu... :)

-=-

Kupiłbym używany (ale sprawny) notebook (mógłby mieć Celerona :) i 40 GB HDD,
nie mieć nagrywarki i mieć raptem pół gibi RAMki) o ile kosztowałby sto złotych
lub mniej i był sprawny... Kupiłbym też używany HDD, nawet bardzo mały, nawet
40 GB, oby sprawny i SATAnistyczny na 2.5 cala...

Nie kupiłbym droższego notebooka używanego...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'