Re: Czy warto rozbudować ?

Autor: Rylen <rylenSPAM_at_man.pl>
Data: Tue 09 Dec 2008 - 21:31:55 MET

OMSON pisze:

> Był ostatnio przewlekły wątek o kiepskiej serii 500-setek na rynku
> (ludzie uskarżali sie włąśnie na Seagat'y)
No niestety "stało się" kupiłem.

> Do tego kompa najlepiej założ tego HuntKey - to bardzo dobry zasilacz
> (przełóż wiatrak z innego) - zwłaszcza, że komp będzie chodził na pełnym
> obciążeniu godzinami w trakcie renderowania.
W takim razie jutro zasilacz zmienię.

> SATA = serial ATA pozwala podłączyć 1 urządzenie do 1 gniazda SATA (i
> nie ma innej możliwości jak tylko jako master).

Tego nie zrozumiałem do końca ,więc dopytam.czy mogę mieć SYSTEM XP
na ATA 40GB(bo taki mam legal) a jako drugi ten 500GB na którym będę
trzymał dane i renderował? bo piszesz że 500GB będzie jako "master"
Przed chwilą ukończyłem ustawianie partycji (udało się) i oba dyski
(40 GB Seagate i 500 GB SATAII )są widoczne i działają. Jutro odbiorę
2GB RAM.

> To raczej zależy od oprogramowania, które zamierzasz wykorzystywać. W
> większości przypadków za renderowanie odpowiada głównie CPU ale ważna
> jest też pamięć RAM (dlatego dobrze mieć jej jak najwięcej)
Ale czy jest sens dokupić jeszcze jedną kość ? bo nie korzystam z 64 bit.

> (dlatego ważne aby zapewnić oprogramowaniu szybki dostęp do plików
> sporej wielkości jaki stanowi nieskompresowany materiał video - stąd
> Raid 0 zapewniający stale wysoki transfer).
> Co do karty grafiki to zapewne budżetowa ATI x700 spokojnie wystarczy do
> tych celów (chodzi o to by miała własny VRAM i nie podbierała z
> systemowego). Kupisz taką na Allegro juz za ok 40 zł. ;)
Dzięki! Przed chwilą ją zakupiłem. No i tym sposobem przy waszej pomocy
rozbudowałem sobie komputer za niewielką kwotę!
Rylen