Re: problem natury sieciowej

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 09 Dec 2008 - 12:43:09 MET

p0li wrote:
> hej
> mam taki problem
>
> wprowadzenie:
> sieć domowa z ruterem 4-ro portowym, w sieci 2 kompy (jeden mini-serwerek
> czynny non-stop) jeden włączany okazyjnie, nas z postawionym serwerem ftp
> wystawionym przez forwarding portów na zewnątrz

Czemu to pytanie zadajesz na pecet, a nie na "sieci"?

> oczekiwania:
> chciałbym mieć jakiś sposób monitorowania ruchu do ftepa przychodzącego z
> zewnątrz - próbowałem wiresharka - ale nie za bardzo się udało

Jak jest serwer, to czemu na tym samym serwerze nie zrealizujesz
tego, co chcesz? Co za problem monitorować to, co przychodzi
z zewnątrz? Masz jakąś klasę adresową w LANie, chyba łatwo
wyłapać co jest z zewnątrz a co nie?

> problem:
> jak to zrealizować?
> czy może ktoś spotkał się ze sprzętem typu wskaźnik obciążenia sieci
> wpinany szeregowo w kabel sieciowy ? wiem że był taki model switcha 3com
> który taki wskaźnik miał wbudowany

Z armatą na muchę?

> czy może lepiej zainwestować w jakiś lepszy router który ma możliwość
> ograniczenia pasma dla ip/portu cokolwiek (mój jest b.prosty i nie ma
> takich możliwośći

Chcesz monitorować, czy ciąć ruch. Zdecyduj się. Ruch przecież
możesz przyciąć na usłudze (ftp).

> a może jakieś rozwiązanie programowe typu monitor ruchu po porcie 21
> posadzony na miniserwerku ??

Widzisz różnicę w monitoringu a cięciu pasma? Rozgranicz pojęcia - jedno
jest do obserwacji, drugie wprowadza zmiany w ruchu sieciowym.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,