Problem z dzwiekiem ASUS

Autor: dobmar <publiczny_at_WYTNIJTOneostrada.pl>
Data: Mon 08 Dec 2008 - 21:31:40 MET

niedawno zakupiłem komputer ASUS N50VN i mam nietypowy problem

1) podczas włączania systemu słychać "melodyjkę Asusa" z głośników
wbudowanych
2) po włączeniu visty (oryginalnej z wszystkimi sterownikami
dostarczonymi do laptopa, a nawet z partycji Recovery jak również
partycji "Express Gate") nie słychać w ogóle dźwięku z wbudowanego głośnika
3) po podłączeniu do wejścia słuchawkowego (które jednocześnie jest
wejściem cyfrowym SPDIF) wieży bądź słuchawek słychać muzykę ze
słuchawek lub wieży
4) Dźwięk na pewno działał z głośników wbudowanych jak kupiłem komputer
nie wiem kiedy przestał (bo miałem dźwięk na wieży)
5) Windows zachowuje się tak jakby "wszystko było w porządku" po
włączeniu dźwięku widać paski głośności, urządzeniem domyślnym są
głośniki itp...

Z tego co wyczytałem po włączeniu urządzenia zewnętrznego (wieża,
słuchawki) wbudowanych głośnik się automatycznie wyłącza i wszystko
byłoby w porządku gdyby nie to że ten głośnik już się nie włączył
ponownie (jak napisałem wyżej obecnie słychać go tylko podczas włączania
systemu).

Nie pomogła reinstalacja różnych wersji Windowsa Visty (x32 x64) oraz
sterowników dostarczonych przez producenta oraz tych ściągniętych z sieci.

ktoś ma jakiś pomył czy oddać na gwarancję (która jest mi wyjątkowo nie
na rękę)

pozdrawiam