Re: Problem z dyskami SATA

Autor: polopiusz <polopiusz_at_son.pl>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 18:22:06 MET

>Zimny start, komp nie wykrywa wszystkich dyskow, zawsze poprawnie wykrywany
>jest ten z windowsem, windows sie uruchamia, pozostalych dyskow nie widac.
>(w biosie tez nie)
>Robie uruchom ponownie, wszystkie dyski wykrywane sa tak jak trzeba.
>
>Lub zimny start, moment wykrywania w biosie dyskow, komputer szuka dyskow,
>tutaj robie reset i ponownie bios juz dyski widzi.
>
>Na raidzie tak samo.
>
>Co robic?

od dwoch tygodnia mam identyczny problem, wymienilem juz 2x dyski i na zimno
dyski sie nie rozpoznawaly lub trwa to okolo kilku sekund. Na cieplo
wszystko jest cacy. Sprawdzalem na innych plytach i bylo to samo. Napisz
jeszcze czy to dyski Seagate z pojemnosci 500, 640 i 1000GB? I czy
produkowane w Thailand czy China? Zauwazylem ze te z Chin zawsze sa ok a te
z Thailandii jakies dziwne sa, nawet przy starcie lapka blokujaca nie chce
puscic glowicy nad talerz i slychac kilkukrotne klikanie.