Re: [jaki ] Dysk bezszelestny do Dell Vostro

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 15:34:41 MET

"Mateusz Szczyrzyca" slrngjk8ih.38n.mateusz@public.um.trzebinia.pl

> Masz problem z drożnością układu oddechowego, chyba, że mówisz
> o chrapaniu.

Chrapanie jest zazwyczaj głośniejsze od westchnień. Wiem, bo
chrapiącego sąsiada słyszę przez drzwi wejściowe do mego
mieszkania i do jego mieszkania. Moje są lekko wyciszone,
jego są jakimiś porządnymi drzwiami wejściowymi...

Kiedyś mi to chrapanie przeszkadzało, później przyzwyczaiłem się. :)

"Eneuel Leszek Ciszewski" ghb5u7$qgq$1@inews.gazeta.pl

> Duuuużo głośniejsze. I nie chodzi mi o (ciężkie lub lekkie)
> ,,westchnienia'', ale o zwykłe oddychanie.

Zwykłe oddychanie jest słyszalne. Wystarczy wyciszyć pomieszczenie,
aby się o tym przekonać, dlatego często ludzie wstrzymują oddech,
gdy się czemuś przysłuchują z uwagą. :) Na dodatek te szmery
związane z oddychaniem są słyszalne bez względu na to, czy
się zatyka uszy, czy nie, bo dźwięki są przenoszone także
przez kości, wewnątrz człowieka, nie tylko przez otaczające
powietrze. Na dodatek to wewnętrzne słyszenie pracuje
poprawnie także wówczas, gdy człowiek nie słyszy normalnie,
co jest wykorzystywane w niektórych aparatach słuchowych.

Gdy się ma całe/zdrowe (bez plomb światłoutwardzalnych czy
chemioutwardzalnych -- nie znam ich nazwy, ale wiem, że są
stosowane (przynajmniej teoretycznie) do dnia dzisiejszego
w Polsce i na oko są podobne do swiatłoutwardzalnych) zęby,
można słuchać poprzez te zęby. :) Chwycenie zdrowymi (plomby
nie niosą głosu, chyba że amalgamatowe) zębami pracującego
dysku może przyprawić o wstrząs psychiczny nawet wówczas,
gdy dysk należy do cichych. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'