Re: kieszenie dysków na USB - do xxx GB?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 11:02:32 MET

W artykule <ghg69i$9tj$1@inews.gazeta.pl>, Kot Prezydenta napisa³(a):

> nie wierzê w ogranicznia bo tak jak piszesz nie ma technicznego
> uzasadnienia, raczej spodziewalbym sie ¿e sprzedaj±cy cytuja opis z
> opakowania a producent w momencie przygpotpowywania tego¿ nie mia³
> mo¿liwo¶ci sprawdziæ dzia³a na dysku wiekszym ni¿ xxx bo takich np nie by³o
> jeszcze albo by³y zbyt drogie.

W takim razie czemu producenci p³yt g³ównych nie pisz±, ¿e ich p³yty
obs³uguj± dyski do 500GB? Wiêkszych te¿ nie by³o w sprzeda¿y,
a jednak dzia³aj± prawid³owo.
Technologia, to technologia. Je¶li pozwala na obs³ugê duuu¿ych dysków
(nie chce mi siê przeliczaæ jakie to s± jednostki - czy peta czy jeszcze
wiêksze), to nie ma najmniejszego znaczenia czy pod³±czê dysk 200, 750,
czy 5000 GB.

> Ja bym wzi±³ pierwsza z brzego i sprawdzi³

A je¶li nie bêdzie dzia³aæ, to co? Niepotrzebnie wydane pieni±dze?
PS: mam kieszeñ USB, co obs³uguje dyski do 128GB (ale ona jest ju¿ stara).
O ograniczeniu dowiedzia³em siê kilka lat po zakupie, gdy w³o¿y³em bodaj¿e
dysk 200 lub 250GB. Dzia³a³ do chwili zapisania na nim danych i od³±czenia
dysku. Pó¼niej nie wykrywa³ ju¿ partycji, bo... zapis zosta³ zawiniêty na
granicy 128GB (czyli 129GB to by³ dla dysku 1GB).
Czyli sprawdzenie poprawno¶ci dzia³ania jest bardzo trudne, bo trzeba dysk
zapisywaæ unikalnym patternem i pó¼niej go zweryfikowaæ (czy odczyt zgadza
siê z tym co by³o zapisane).

PS: napisanie takiego programu dla mnie, to pryszcz. Ale je¶li faktycznie
nie obs³u¿y, to bêd± to pieni±dze wyrzucone w b³oto (w firmie mi zwrotu
nie przyjm±, bo przecie¿ maj± zaznaczone, ¿e wiêkszych dysków kieszeñ nie
obs³uguje). Jedynie szukaæ naiwnego na allegro, ale to nie o to chodzi.

Jacek