Re: kieszenie dysków na USB - do xxx GB?

Autor: Kot Prezydenta <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 10:50:43 MET

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrngjn5gh.ucc.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
> Powiedzcie mi taką rzecz - przy opisach kieszeni dysków twardych
> na USB bardzo często można przeczytać: "obsługuje dyski do xxx GB".
> Przy czym xxx ma przeróżne wartości, np: 300, 500, 800.
> Nie ma znaczenia, czy to kieszeń ATA czy SATA.
>
> Skąd wynika takie ograniczenie? Na pewno nie z możliwości adresacji,
> bo ta jest już 48 bitowa (a nie 32 bitowa, że obsługuje dyski tylko
> do 128GB).
> Czy jest to tylko blokada (celowa) na elektronice (żeby za rok kupić
> nową kieszeń), czy z czego to się bierze?

nie wierzę w ogranicznia bo tak jak piszesz nie ma technicznego
uzasadnienia, raczej spodziewalbym sie że sprzedający cytuja opis z
opakowania a producent w momencie przygpotpowywania tegoż nie miał
możliwości sprawdzić działa na dysku wiekszym niż xxx bo takich np nie było
jeszcze albo były zbyt drogie.

> Ewentualne drugie pytanie (choć nie spodziewam się odpowiedzi):
> czy znacie jakiś model, co obsłuży dysk 1.5TB?

Ja bym wziął pierwsza z brzego i sprawdził