Re: wymienic swietlowke na LEDy w laptopie

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 02:27:03 MET

KILu wrote:

> Czymkolwiek to zasilasz, częstotliwość impulsowego zasilania diod
> musi być tak dobrana, by nie interferowała z odświeżaniem
> wyświetlacza. Z tym akurat mam doświadczenie praktyczne - bawiłem się
> z zasilaniem wyświetlacza podświetlanego LED-ami (w konsoli Nintendo
> DS) i w zależności od częstotliwości/wypełnienia na ekranie było
> widać wyraźne, poziome pasy.

Oczywiscie iż taki efekt moze wystapić, nigdzie nie pisałem iż PWM moze miec
dowolna czestotliwość ;-)

> Sama temperatura może nie być problemem (ba, może być lepiej -
> świetlówki żółkną i zmieniają temperaturę wraz z jasnością). Tyle, że
> widmo świetlówek jest zapewne jakoś dopasowane do barwników RGB
> matrycy (nie zdziwiłbym się, gdyby spektrometr pokazał trzy wyraźne
> paski).

Oj watpie zeby to bylo dobrane do kolorantow matrycy, natomiast swietlowki
zwykle posiadaja paskudny pasek w okolicy zieleni - wyjatkowo trudny do
korekcji.

> Inna sprawa, że w zastosowaniach amatorskich wstawienie linijki LED
> zamiast świetlówki (i zmuszenie go do pracy bez inwertera) może
> faktycznie wystarczyć do prawidłowego podświetlenia matrycy laptopa,
> który ma być używany do pracy w warunkach polowych.

Trzeba poczekac az chinczycy rozwina produkcje takich linijek :P

--
pozdrawiam
      Mikolaj