Re: wymienic swietlowke na LEDy w laptopie

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 15:08:54 MET

KILu wrote:

> Tak, to są stosunkowo mocne LED-y. Może nie są to wymagające radiatora
> jednowatowe luxeony, alei tak są to diody dość mocne, w dodatku
> grzejące się punktowo, a nie równomiernie na dużej powierzchni, jak
> świetlówka.

O rany, mam taka lampeczke diodową z mleczna plytka (Skoff Tango), moc 0.8W
jasnosc wystarczająca do potswietlania netboka, przy wiekszych matrycach
potrzeba byloby LEDów do około 2W (przy podobnej sprawności). Odprowadzenie
2W ciepła to nie jest specjalny problem.

> Oczywiście te LED-y musiałbyś czymś sterować - zamiast inwertera
> wstawić inną przetwornicę, dostosowaną jednocześnie do diod i tego,
> co zasila inwerter.

A diody trzeba zasilać z przetwornicy? No chyba zartujesz? Naprawde
wystarczy prosty układ PWM...

> Kolejny problem to temperatura barwowa.

Kolejny brak problemu ;-) w chwili obecnej diody LED osiągają praktycznie
dowolna temperature barwową, ponadto zapewniają LCD wierniejsze oddanie
kolorów - w przeciwieństwie do notebookowych swietlóweczek generujacych
wyjątkowo marne swiatło.

--
pozdrawiam
      Mikolaj