Re: wymienic swietlowke na LEDy w laptopie

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 02:12:54 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikolaj Tutak"
>Ty, ale podświetlanie LCD-a w klaptopie jest na mocnych LEDach?

No właśnie dobre pytanie na czym jest, szczerze mówiąc.

>Pomiedzy LEDem a ekranem jest jeszcze warstwa ropraszajaca swiatlo (przy
>okazji cieplo). Zreszta tego ciepla jest mniej niz ze swietlowki.

Jaka warstwa? Czego?
Moment. Jeśli piszesz o aplikacji typu LED-y za ekranem, to owszem,
LED-y są małe, ale jest ich sporo. (pytanie czy ktoś robi w ten sposób
podświetlane laptopy; szczerze mówiąc, wątpię, ale może...)

>Wlasnie dokladnie nie wiadomo o czym piszesz. Porownojesz swietlowke laptopa
>to najbardziej energozernych LEDów? Troche to bez sensu.

Nie. Porównuję do najbardziej efektywnych. (rzędu 100lm/W). A raczej
takich się nie używa do podświetlania paneli. Dlatego raczej efektywna
efektywność (bosz, co za termin) będzie jednak niższa.
Pytanie jaką efektywność mają oryginalne świetlówki.

>A jak sa podswietlane ekraniki np. Asusa EEE?

Hmm.. Faktycznie, z tego co znajduję, wynika, że pasek LED-ów na spodzie
ekranu. Ciekaw jestem zatem jak jest to rozwiązane w sensie praktycznym.

--
[------------------------] Don't drink and derive
[  Kruk@epsilon.eu.org   ]