Re: wymienic swietlowke na LEDy w laptopie

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 01:27:50 MET

Mariusz Kruk wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikolaj Tutak"
>
> Ty, ale podświetlanie LCD-a w klaptopie jest na mocnych świetlówkach?

Ty, ale podświetlanie LCD-a w klaptopie jest na mocnych LEDach?

> Owszem, nie. Ale, jak już pisałem, LED grzeje się punktowo (no,
> prawie; jakąś tam skończoną objętość ma), a ciepło odprowadza się
> jednak głównie przez radiator, bo przez samo promieniowanie to trochę
> za mało.

Pomiedzy LEDem a ekranem jest jeszcze warstwa ropraszajaca swiatlo (przy
okazji cieplo). Zreszta tego ciepla jest mniej niz ze swietlowki.

> Rzecz jasna piszę o LED-ach sensownej jasności.

Wlasnie dokladnie nie wiadomo o czym piszesz. Porownojesz swietlowke laptopa
to najbardziej energozernych LEDów? Troche to bez sensu.

> Zresztą, to całe rozumowanie, o ile dobrze rozumiem podświetlanie
> LCD-a przez LED-y jest OKDR, bo te metody są zupełnie różnie
> zorganizowane. (zresztą nie wyobrażam sobie sensownie np.
> kształtowania strumienia świetlnego z listwy LED-ów, które miałyby
> zastąpić świetlówkę)

A jak sa podswietlane ekraniki np. Asusa EEE?

--
pozdrawiam
      Mikolaj