Re: UPS wylaczajacy i wlaczajacy komputer

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 14:42:57 MET

Dnia Fri, 05 Dec 2008 08:52:58 +0100, Leszek Zur napisał(a):

> Szukam UPSa do komputera.
>
> Chcę żeby po zaniku zasilania UPS wykonał po kilku minutach shutdown
> komputera a po powrocie zasilania włączył go z powrotem. Z tym pierwszym
> nie ma problemu. Przećwiczyłem kilka UPSów i można w nich ustawić żeby
> po kilku minutach braku napięcia lub gdy poziom naładowania baterii
> spadnie poniżej zadanego poziomu to UPS wysyła przez USB lub przez RS232
> sygnał i komputer się wyłącza.
>
> Gorzej jest z włączeniem komputera gdy napięcie powróci. Mianowicie po
> shutdownie UPS nie wyłącza napięcia na wyjściu. Gdy napięcie powróci to
> [...]

Kiedyś (czasy P166 MMX) miałem podobny problem. Pomogło włączenie w BIOS-e
budzenia muszą. Po odzyskaniu zasilania sieciowego UPS wysyłał po RS-ie
komunikat o tym do komputera a komputer traktował to jako ruszenie myszą.
Teraz przy połączeniach USB też to powinno przejść. W końcu muszą po USB
też idzie włączyć komputer.