Re: Są badblocki czy nie !

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 07:34:17 MET

Marek pisze:

> (05) Reallocated Sector Count 100 100 10 1 Ok

Tu jest odpowiedź, sam nie tak dawno motyw przerabiałem. Realokowanie
niby nic złego ale ja to zauważyłem opisałem itd itd.
Spróbuj przepuścić dysk odczytać programem MHDD.
Realokacja w sytuacji RAID może powodować takie wypadki. Natomiast przy
zwykłym używaniu nic nie wpływa aż do czasu jak pojawi się kolejny
uszkodzony i kolejny i kolejny.

> Czyli jak mam to rozumieć....? Są BB czy nie ? Smart wariuje ?
> Co począć w takiej sytuacji ? Nie chciałbym z powrotem wpinać dysków w
> RAID-1, aby się nie powórzyła sytuacja.

Sprawdź jeden dysk, potem drugi, wymień ten który ma badsectory, odbuduj
RAID.

> Co sądzicie o w/w wynikach SMART-a
> ? Walnie za chwilę czy będzie żył ?

Jak lubisz ryzyko to będzie żył. ja MHDD "spowodowałem" że wyciągnęło
uszkodzone sektory choć SMART ich nie widział. Podczas skanowania "wyszło".

> Przez ok 3-mce raid działał bez problemów, a wszelkie komunikaty o
> dyskach/kontrolerach były komputerowi obce.

Normalna kolej rzeczy