Re: Sprzętowo RAID 1 - kolejność

Autor: Marek <daggoni_at_gmail.com>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 02:54:18 MET

> A gdyby tak podpiąć tylko dysk z nowymi plikami, a drugi dysk wyczyścić
> i dopiero wtedy podpiąć? Macierz powinna wykryć "uszkodzenie" jednego
> dysku i zaproponować odbudowę...
> Ale to tylko tak teoretycznie gdybam.

A zastanów się nad jednym. Skąd kontroler miałby wiedzieć że jest to
uszkodzony dysk ? :) Przecież on działa na niskim poziomie i nie wie co to
partycja, wie tylko co to sektor itp.
Tak więc wg mnie, będzie zapisywał i tak na tym drugim. Albo na pierwszym i
nadpisze mi dane tym czego... "już nie ma" na tym drugim.
Ogólnie zrobi się kaszana i wolę nie ryzykować.
Wkur....ją mnie te tandetne kontrolery....a dokładniej brak prezentacji
danych, dobrego softu pomiędzy sprzętem a użytkownikiem/systemem (hal?)