Re: Laptop czy LCD bardziej męczy oczy ?

Autor: Marcin Kalicki <marcinklc_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 01 Dec 2008 - 17:13:33 MET

> a jak laptop jest zsilany z zasilacza sieciowego ? a tak na marginesie to
> czym się różni LCD w laptopie od LCD w monitorze ? pomija te na ledach. Nie
> spodziewałbym się różnicy.

Nie, nie, laptop jest zasilany z baterii stąd właśnie brak tętnień
podświetlania matrycy. Tak pomyślałem, że to może coś daje. W LCD nie wiadomo
jak wygląda wypadkowa światła, odświeżanie matrycy. 60 Hz matrycy i 50Hz
podświetlanie i jakoś między sobą przesunięte w fazie.

Na ledach, LCD, jeśli chodzi o obraz, to ma interesujące kolory, żywe, ale
wyświetlonych dynamika zdjęć nie przypomina obrazu rzeczywistego. Kolory są
jakby rozstrojone. Jeśli chodzi o męczenie oczu, to niestety ma się wrażenie,
że obraz "znika". Tak samo jak przy zwykłym LCD, obraz nie stoi "jak świeczka".