Re: jaki monitor 22 cali - do gier, internetu POLECACIE? KONIECZNIE Z DVI

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Nov 2008 - 22:19:03 MET

Gbator wrote:
> prosze takze o informacje skad tak duze rozbieznosci jesli chodzi o
> kontrast? w jednych 1000:1 w niektorych 8000:1 ;-)

1000:1 to kontrast "rzeczywisty" (czyli możesz oczekiwać, że realnie
będzie to 500:1), 8000:1 - "dynamiczny", co może oznaczać wszystko (np.
najciemniejszy punkt na maksymalnie przyciemnionej matrycy kontra
najjaśniejszy na rozjaśnionej) i czym nie należy się sugerować.
Mam Samsunga 2243, kupowałem w promocyjnej cenie licząc się z tym, że to
tanie badziewie, jednak jestem BARDZO zadowolony - duży, od biedy nadaje
się nawet do obróbki zdjęć. Czasami reakcji zupełnie się nie przejmuj -
obecnie są porównywalne, a różnice w liczbach dla tego samego typu matryc
(i monitorów z tego samego okresu) wynikają często z różnych technik
pomiaru (innymi słowy producent lubi naginać fakty).

k,