Re: intel core2 - działa tylko jeden rdzeń

Autor: Wojtek Sulewski <patrz_at_stop.ka>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 16:47:14 MET

Radosław Sokół wrote:
> To wygląda jak zrzut z VMware. Czy to jest czysty system
> działający na realnym sprzęcie, czy maszyna wirtualna.

Na dysku mam zainstalowanego Windowsa XP i Linuksa i pod Linuksem VMware przez którego uruchamiam Windowsa, który jest na dysku (używając wirtualnej maszyny z jednym procesorem!).
Windowsa mogę oczywiście uruchomić też normalnie (bez wirtualizacji) - i tak zrobiłem do zrzutek, stąd komunikat o braku urządzenia VMware SCSI.

Ale to nie powinno mieć znaczenia, bo problem z rdzeniem zauważyłem używając Linuksa (bez wirtualizacji) i występuje również, kiedy uruchomię system z jakiegoś live cd.

> przede wszystkim: czy w BIOSie masz włączony drugi rdzeń,
> czy masz włączone w BIOSie ACPI i czy system operacyjny
> korzysta z ACPI?

W BIOSie mogę niestety zmienić tylko datę, kolejność bootowania i hasło :(
Linux korzysta z ACPI.

> Problem raczej leży w złej konfiguracji BIOSu/oprogramowania.

A jest jakieś narzędzie do konfiguracji tego BIOSu? Bo jeśli wejdę w setup (F2 przy starcie) to tam nic prawie nie ma.
BIOS Phoenix TrustedCore R0111N0.

> Uszkodzenie rdzenia raczej nie wchodzi w rachubę -- on by
> działał, ale nieprawidłowo.

Mam nadzieję :)

--
pozdr. Wojtek Sulewski