Re: Jak przetestować dysk ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 24 Nov 2008 - 09:10:02 MET

> nie ma czegoś takiego , chcesz mieć gwarancje rób backup na dvdr albo
> innych dyskach, bo taki raid10 to tanio cię nie wyjdzie
Zdaję sobie z tego sprawę i do czasu kiedy będę miał kasę na mirrora
robię kopię wszystkich kluczowych danych na DVD a jeśli to coś
bardzo ważnego to 2xDVD (różnych producentów, przechowywane w różnych
pomieszczeniach).
Pytam dlatego, że jakiś tam procent dysków wychodzi z fabryki z
uszkodzeniami i jeśli dobrze pamiętam z raportu serwerowni Google - to
dyski padają albo w ciągu kilku-kilkunastu dni od zakupu, albo po
jakichś >4 latach.
Chcę zarchiwizować mniej ważne dane - najpierw trochę wygrzeję dysk
(zapełnię go do pełna, skan powierzchni, SMART), później zgram
właściwe pliki i z raz na 2-4 tygodnie będę go podłączał do kompa.

Pytałem tylko czy macie jakieś metody na "wygrzanie" dysku.