Re: RAM, CPU czy może płyta główna lub XP sp3 ???

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 19:50:53 MET

rageti pisze:
> podmień i sprawdź .. ŁATWO powiedzieć .... :)

I łatwo zrobić. Pożycz od kolegi jeden moduł obojętnie jakiej pojemności.

> W/W testowane prze 4-4-4-12 2,2 V.
> Poza tym testowane równieź dla 5-5-5-16 i dla napięć 1,8 do 2,2
> czy jest jakaś różnica ??? OWSZEM, dla ustawień 5-5-5-16 testy DŁUŻEJ NIE
> POWODUJĄ BŁĘDU !!!

No i to jest dowodem na to, że może ten problem mieć związek z
niekompatybilnym z płytą główną RAMem.

> Cóż w trakcie testów praktycznie wykluczyłem procesor, zasilacz ...

A jak wykluczyłeś zasilacz? Rozumiem, że podmieniłeś go na inny markowy
i wydajny do tego testu i nadal występowały zawieszenia, tak?

> pozostaje mi pamięć - nawet na tzw. bazowych ustawieniach powoduje błędy -

Upieram się, że winna jest zła pamięć. Skoro jej renomowany producent
nie wymienia twojej płyty głównej na liście kompatybilności tzn. że ta
pamięć nie będzie działać stabilnie na tej płycie.

> Cały czas INTRGUJĄCE jest że memtest86 2.1 (spod FDD) nie powduje żadnuych
> błedów ... co pozwala mi sądzić, że wina może tkwić w zarządzaniu sprzętem
> przez SYSTEM (XP pro sp3) ...

A na jak długo uruchamiałeś memtest? Zostawiłeś go na 8h chociaż?

> CHYBA pozostaje mi instalacja żwieżego XP na innej partycji ... Co WY na to
> ?

Jak chcesz iść po najtrudniejszej linii oporu to reinstaluj :>
Ja bym sprawdził jak będzie działać komp na innym (zwykłym i
niewyczynowym) RAMie najpierw, to najłatwiejsza sprawa i najbardziej
oczywista w tym przypadku.

--
pozdrawiam
STranger