bezprzewodowe USB?

Autor: geos <geos_at_nowhere.invalid>
Data: Sun 16 Nov 2008 - 23:46:56 MET

witam,

czy istnieją bezprzewodowe adaptery USB?

chodzi mi o parę nadajnik-odbiornik zastępującą przewodowe połączenie
usb. np. w sytuacji, kiedy łączę przewodem USB komputer z innym
urządzeniem, które samo w sobie posiada wykorzystywane porty USB. czy
można jakoś uniknąć połączenia przewodowego i np. nadajnik podłączać do
komputera a odbiornik do wspomnianego urządzenia? chodzi też o to, aby
odbiornik zasilany był z tego urządzenia i nie wymagał dodatkowego
zasilania.

przeczytałem o technologii WUSB, ale nie jestem pewien, czy to jest to,
o co mi chodzi:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wireless_USB
http://wireless.idg.pl/news/118714.html
http://gadzetomania.pl/2007/07/24/bezprzewodowy-hub-usb-od-d-linka/

jeśli tak, to czy ktoś z Was może użytkuje takie urządzenia i mógłby
podzielić się wrażeniami?

pozdrawiam,
geos