Re: Jeden zasilacz kilka p³yt

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 16 Nov 2008 - 20:03:43 MET

Michal Lukasik pisze:
> Dnia 16.11.2008, BartekK napisa³(a):

> Nikt nie jest nieomylny.

> Ale od pocz±tku wiem, ¿e nie jest problemem to w³±czyæ. IMO problemem jest
> jak to automatycznie wy³±czyæ w razie problemów. [???]
> Chcê siê dowiedzieæ czy w±tkotwórca (lub ktokolwiek inny) wie jak
> zachowaj± siê zabezpieczenia zasilacza w przypadku "fajczenia" jednej z
> p³yt?
Tak samo jak w wypadku "fajczenia" jednego z dysków, cdromu czy czego¶
innego. Nie ma tutaj ¿adnej filozofii, zasilacz daje napiêcie i
monitoruje pobór pr±du (faktycznie - po stronie pierwotnej
transformatora, szczytowego pr±du kluczowania). Gdy na jakimkolwiek z
napiêæ bêdzie zwarcie (obojêtnie gdzie, w którym komponencie, bo
zasilacz to widzi jako jedno obci±¿enie) to szczytowy pr±d klucza(y) po
stronie pierwotnej (a s± one wspólne na wszystkie napiêcia) przekroczy
warto¶æ uznan± za przeci±¿enie i przestanie oscylowaæ generator
przetwornicy, zasilacz zatrzymuje siê, i nie w³±czy siê wiêcej a¿ do
"zresetowania go" przez wy³±czenie wtyczki z kontaktu.