Re: PC < 50W ?

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Sun 16 Nov 2008 - 01:36:41 MET

Użytkownik "CeBeR" <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gfm61d$fn8$1@inews.gazeta.pl...

> Znowu "liczyłeś" na podstawie jakiegoś TDP? Weźże się nie ośmieszaj, ta
> wartość ma się nijak do rzeczywistego poboru energii podzespołu, zwłaszcza
> najwolniejszego i najbardziej obciętego w rodzinie.

Nie sprawdzalem poprzez TDP, ostatnio poprostu skladalem kompa na tym
procku... pech chcial, ze plyta miala w sofcie (dynamic power saver), ktory
wskazywal aktualne zuzycie pradu przez procka. Procek byl podkrecany, bylo
rowniez podnoszone napiecie, rownoczesnie do kazdego kompa jakiego skladam
mam podlaczony miernik tzw "wtyczkowy" i... wartosci podawane przez dynamic
power saver w zasadzie pokrywaly sie z wartosciami (po kalkulacji)
wyswietlanymi na "mierniku".

Pytanko do znawcow...
Co do TDP... w amd okresla dosadnie ile watow pobierze procek, natomiast w
intelu, jak wiadomo okresla ilosc mocy traconej w watach, czyli inaczej
mowiac zamienionej w cieplo. Pytanie jest czy na podstawie TDP w intelu
mozemy mowic o relanym zuzyciu pradu przez procek... (lub stala kalkulacja
np: - x%)

To ponizej, chyba bedzie najciekawsze...
Dla E5200 referencyjne tdp=65W (maks=98W), wiec skoro mowicie, ze procek w
stresie zjada 30W, to mam rozumiec, ze jest on mala elektrownia (poniewaz
daje wiecej watow mocy traconej niz pobiera?) ?

--
doom3